عمرو أديب ردا على مذيعة الجزيرة: "اتهمتنى بتقاضى رشوة.. ورحمة أمى هرفع عليها قضية"

هاجم الإعلامى عمرو أديب مذيعة قناة الجزيرة، قائلاً: "المزة اللى وافقة دى ورحمة أمى هرفع عليها قضية، شايفين صورتى بقيت مشهور، مردفاً: "قالت عمرو أديب يتقاضى من وزارة الصحة "رشوة".

وأضاف خلال تقديمه برنامج "الحكاية": "هو أنا مش هلقى غير وزارة الصحة أخد منها رشوة، من كتر فلوسها يعنى، هاخد أدوية عينى، دى وزارة الصحة المصرية إذا مكنتش أدافع عن بلدى وأطلب من الناس توقف جنب بلدها وتبقى حنينة، أنا كل اللى طلبته تبقى حنين على البلد".

وعن التعليق على نزل العائدين من الخارج: "إحنا أسفين ياخى، أيوة كان فيه حاجات تعبانة وظروفها صعبة ملحقناش نعملها، فيه أوض اتعملها تأهيل 4500 غرفة، الظرف سريع ومفيش دولة لاحقة تعمل حاجة كاملة، ليه مفيش حد في أمريكا قال أنت ليه موقف طابور أكل، ليه محدش قال في فرنسا أو بريطانيا، لكن متقالش غير عندنا، هو عاوز يستغل فرصة يقلبك، هو مش هامه المخدات والنزل، لكن همه أنه ينتقم ويمهد عشان هو داخل بالتقيلة". تابع: "أقوله الأتقل جه زمان وأخدت على قفا أمك، وبقول للأمورة مش هسيبك وخلى بقى الراجل اللى مشغلك يسند، وزارة الصحة؟ دى الناس بتلم القرش على القرش في وزارة الصحة عشان تجيب للناس دواء"، مردفاً: "بقول للجزيرة موتوا بغيظكم".



الاكثر مشاهده

كبار فقهاء الأمة الإسلامية يجتمعون تحت مظلة المجمع الفقهي الإسلامي

بدعوة من دولة رئيس الوزراء الباكستاني.. العيسى خطيباً للعيد بجامع الملك فيصل فى إسلام آباد

علماء العالم الإسلامي يُرشحون مركز الحماية الفكرية لإعداد موسوعة عن "المؤتلف الفكري الإسلامي"

رابطة العالم الإسلامى تنظم غداً مؤتمر "بناء الجسور بين المذاهب الإسلامية" فى مكة

د.العيسى يلتقي رئيس جمعيات الصليب الأحمر والهلال الأحمر على متن سفينة "أوشن فايكينغ"

10 أسئلة وإجابات حول تعديلات قانون تملك الأجانب للأراضى الصحراوية.. برلماني

;