لقطة اليوم..أديب بعد دعوة الإخوان لاقتحام مدينة الإنتاج: هطلعلكوا من الحمام

تستعرض برامج التوك شو يوميا فى مصر العديد من الموضوعات الهامة والرئيسية على المستويين المحلى والعالمى، ويوجد ضمن تلك الموضوعات عدد من اللقطات البارزة، تناول أبرزها: عمرو أديب ردا على دعوات الإخوان لاقتحام مدينة الإنتاج: هطلعلكوا من الحمام.

علق الإعلامى عمرو أديب على هاشتاج اقتحموا مدينة الإنتاج الإعلامى، الذى أطلقه عناصر جماعة الإخوان الإرهابية، قائلا: "الإخوان عندهم مبدأ وحش أوى، هو مبدأ الإزالة، بمعنى أنهم معندهومش شخص قادر على المناقشة والإقناع ومعندوهمش أى مواهب، هما ناس ضعيفة وأسهل حاجة عندهم هى الموت أو القتل أو الإزالة عشان يخلص، تروح للشيخ منهم تقوله الحل إيه يقولك شيل على طول، عشان كدة طلعوا هاشتاج بالشكل ده".

وأضاف عمرو أديب خلال برنامج الحكاية الذى يذاع على قناة mbc مصر: "الناس دى دماغها تعبانة أوى بصراحة، الزمن اتغير يا جماعة، مفيش حاجة اسمها تقفل قناة، لا الكلام ده كان زمان، أنا ممكن أطلعلك دلوقتى من الحمام عادى جدا، وتلاقينى بهزأك وبرد عليك وبفحمك، لازم تبقوا عارفين كدة كويس، الإعلام مش هيقف لو مدينة الإنتاج وقفت، فدعواتكم دى مالهاش لازمة".

وقال: "الإخوان بقى عندهم هيستريا الهاشتاج، على فكرة هما غيروا اقتحام مدينة الإنتاج وبقت مدينة الإنتاج بس، قال يعنى بيضحكوا على تويتر، هو تويتر ده مفيهوش حد بيفهم عربى يا جماعة؟ الحمد لله الداخلية بتاعتنا مفيش مشاكل أو حاجة نتوقف عندها، والأمور ماشية بشكل طبيعى، والأمن بيتعامل بشكل جيد جدا بمنتهى الأمانة".



الاكثر مشاهده

بدعوة من دولة رئيس الوزراء الباكستاني.. العيسى خطيباً للعيد بجامع الملك فيصل فى إسلام آباد

علماء العالم الإسلامي يُرشحون مركز الحماية الفكرية لإعداد موسوعة عن "المؤتلف الفكري الإسلامي"

رابطة العالم الإسلامى تنظم غداً مؤتمر "بناء الجسور بين المذاهب الإسلامية" فى مكة

د.العيسى يلتقي رئيس جمعيات الصليب الأحمر والهلال الأحمر على متن سفينة "أوشن فايكينغ"

10 أسئلة وإجابات حول تعديلات قانون تملك الأجانب للأراضى الصحراوية.. برلماني

الشيخ العيسى: يمكن للقيادات الدينية أن تكون مؤثرة وفاعلة فى قضيةٍ ذات جذورٍ دينية

;